Zabawki dla niemowląt według momentu rozwoju
Pierwszy rok dziecka jest pełen wrażeń, odkryć i nowych etapów. W tym okresie mózg maluszka rozwija się i rośnie wyjątkowo szybko. Seria zabawek dla niemowląt „Brain Builders“ została stworzona z myślą o stymulacji mózgu dziecka i postępach rozwojowych w trakcie zabawy. To, co możemy zrobić, aby pomóc naszym pociechom, to dać im właściwe zabawki we właściwym czasie, dostosowane do ich wieku, odpowiadające ich potrzebom na danym etapie. Zabawki dla niemowląt „Brain Builders“ wspierają rozwój umiejętności poznawczych noworodków poprzez radosną, interaktywną i spójną zabawę. Wyjątkowość serii „Brain Builders“ polega na tym, że opiera się na pamiętnikach japońskich matek, które odnotowują nawet najmniejsze postępy w rozwoju dziecka. Na każdy miesiąc pierwszego roku niemowlęcia opracowywane są zabawki z opisami, dlaczego są potrzebne właśnie w określonym wieku. Zabawki edukacyjne dla niemowląt „Brain Builders“ są bestsellerami w Japonii.
Niemowlę
W pierwszym miesiącu życia dzieci uczą się koncentrować uwagę przez krótki czas, a zabawki interesują je tylko wtedy, gdy znajdują się tuż przed ich oczami. Maluch podążą wzrokiem za zabawką pokazywaną przez mamę lub tatę tylko do linii środkowej ciała. Stopniowo zaczyna odwracać głowę w stronę, z której słyszy interesujący go dźwięk.
Grzechotka „Nie płacz, maluszku” została stworzona, aby uspokoić płaczące dziecko. Podczas poruszania grzechotką słychać kojący dźwięk. Po naciśnięciu żółtego przycisku zabawka wydaje delikatny szum, przypominający dziecku dźwięki, które słyszało w łonie matki. Szum to skuteczny sposób na uspokojenie marudnego dziecka, rozdrażnionego na przykład kolką. Od 5-6 miesiąca życia dziecko będzie mogło chwycić grzechotkę samo i bawić się nią bez pomocy rodziców.
Grzechotka „Kalejdoskop“ z kolorowym nadrukiem, który mieni się pod wpływem światła padającego z otoczenia. Maluchy lubią patrzeć na ciekawą świecącą folię i słuchać delikatnego brzęku emitowanego przez zabawkę. Grzechotka przyciąga uwagę dziecka i stymuluje widzenie subtelnym blaskiem, a delikatny dźwięk – uspokaja. W późniejszym czasie, wraz z rozwojem zdolności motorycznych, dziecko nauczy się samodzielnie chwytać grzechotkę i wydobywać pożądany blask światła i dźwięk.
Drugi miesiąc
Niemowlęta w wieku dwóch miesięcy są szczególnie zainteresowane swoimi rączkami, co można zrobić palcami i wkładają je do ust. Dwumiesięczne dziecko koordynuje ruchy oczu, chociaż zdarza się, że oczka mogą „uciekać” (nie udaje się utrzymać oczu w prawidłowym położeniu). Gdy dziecko zaczyna odwracać głowę i obserwować otaczający je świat, otwiera się przed nim szersze pole widzenia. Niemowlęta w tym wieku zaczynają podążać wzrokiem za interesującymi ich przedmiotami, naturalnie zwracając się w kierunku, z którego wydobywają się interesujące dźwięki. Niemowlęta podążają wzrokiem za pokazywanymi im zabawkami, od jednego kącika oka do drugiego. Dwumiesięczne maluchy próbują chwytać lekkie przedmioty, choć nadal jest to dla nich dość trudne.
Niemowlęta od momentu narodzin każdego dnia rosną i uczą się nowych rzeczy. Jedną z najważniejszych umiejętności jest śledzenie wzrokiem, które pomaga zauważać, obserwować i identyfikować obiekty w pobliżu. Grzechotka koordynująca ruch oczu „Klepsydra“ i tańczące w niej kolorowe koraliki pomagają rozwijać zdolność widzenia i śledzenia wzroku dziecka podczas zabawy.
Różnorodność obrazów i dźwięków ma kluczowe znaczenie dla rozwoju każdego dziecka. Grzechotka z kolorowymi koralikami po prawej i lewej stronie doskonale przyciąga wzrok dziecka i koncentruje słuch, sprzyjając w ten sposób rozwojowi silnej woli i koncentracji od najmłodszych lat. Od 5-6 miesiąca życia maluch może rozwijać swoje zdolności motoryczne, samodzielnie chwytając grzechotkę i obserwując poruszające się w niej koraliki.
Trzeci miesiąc
Trzymiesięczne dzieci mogą już lepiej kontrolować swoje rączki i odkrywają, że wkładanie ich do buzi to świetna zabawa. Na tym etapie dzieci uwielbiają ssać palce, uczą się sięgać i próbują chwytać przedmioty, wyciągając rączki prosto w stronę zabawki, którą widzą przed oczami. W trzecim miesiącu chwyt odruchowy zanika, więc maluchy bawią się swoimi rączkami i potrafią przez krótki czas trzymać zabawkę w dłoni. Trzymiesięczne dzieci uczą się trzymać przedmioty obiema dłońmi.
Niemowlęta bardzo lubią ręce, palce i inne rzeczy o podobnym kształcie. Dzięki kształtowi smoczka-gryzaka „Super” i różnym rozmiarom palców dziecko rozwija zdolności ustno-motoryczne podczas ssania i żucia. Obrotowy uchwyt zabawki angażuje dziecko w proces aktywnego życia i pomaga wzmocnić mięśnie szyi. Kiedy ząbki zaczną się wyrzynać, dziecko złagodzi swędzenie dziąseł, żując smoczek.
Na okres, w którym dziecko uczy się chwytać przedmioty obiema rękami, powstała zabawka w kształcie pierścienia gryzak „Orbita“ z 9 różnymi powierzchniami do żucia. Trzymiesięczne dziecko, korzystając z jednej lub obu rączek może odkrywać różne struktury. Gryzak „Orbita” uczy dziecko ssania, lizania i obracania zabawki w dłoniach, wywołując w ten sposób nowe doznania. Pierścień wspomaga rozwijanie zręczności ruchów, gdy dziecko chwyta, trzyma i podaje zabawkę z jednej rączki do drugiej. W późniejszym czasie, wraz z rozwojem koordynacji, dziecko uczy się wybierać kształt, który jest najbardziej przyjemny do żucia. Idealna dla niemowląt w czasie ząbkowania.
Czwarty miesiąc
Czteromiesięczne maluchy potrafią po mistrzowsku chwytać rączką wszystko w zasięgu wzroku. Gdy rośnie ich świadomość ciała i siła mięśni, próbują sięgać i chwytać stopy, po czym przyciągają je w kierunku ust i żują. Jednym z ulubionych ćwiczeń dzieci w tym wieku jest śledzenie wzrokiem palców u stóp.
Kiedy maluchy widzą czytającego tatę lub mamę, gazeta przykuwa ich uwagę. Gdy tylko dostaną papier do rąk, podekscytowane, zaczynają go rwać i ciągnąć. Dlatego powstała niezniszczalna gazeta „Głos dziecka”, która podczas gniecenia wydaje zabawny dźwięk szeleszczącego papieru i pobudza ciekawość dziecka. Bezpieczna do zgniatania i żucia, łatwa w czyszczeniu.
Piąty miesiąc
W piątym miesiącu życia, zaczynają się pojawiać pierwsze zęby i wszystkie zabawki trafiają do ust, ponieważ dziecko chce ukoić swoje swędzące dziąsła. Maluch uczy się świadomie podnosić i upuszczać przedmioty oraz lubi nimi rzucać, ćwicząc w ten sposób swoje rączki i rozwijając koordynację wzrokowo-ruchową.
Gdy dziecko zaczyna ząbkować, Gryzak „Kałamarnica“” przybywa na ratunek! Dzięki miękkiej teksturze i różnym powierzchniom do żucia, łagodzi swędzenie dziąseł niemowląt. Przyjemny pisk kałamarnicy pobudza słuch. Gryzak jest bardzo miły w dotyku i wygodny w trzymaniu. Nie zawiera BPA, ftalanów i barwników.
Gryzak „Pilot TV dla dzieci” to zabawka dla dzieci, które są szczególnie zainteresowane domowymi przedmiotami i lubią je badać ustami. Idealna dla niemowląt w czasie ząbkowania. Dzięki niej, dziecko będzie mogło ukoić swędzące dziąsła. Odpowiednia dla małych rączek, wygodna do trzymania, łatwa w czyszczeniu i myciu. Ten pilot dla niemowląt to całkowicie bezpieczna alternatywa dla prawdziwych pilotów do telewizora.
Szósty miesiąc
W szóstym miesiącu życia, ruchy rączek maluszka znacznie się poprawiają, więc dość precyzyjnie i pewnie chwyta podaną mu zabawkę. Potrafi dość długo trzymać zabawkę w dłoniach, uczy się podawać ją z jednej rączki do drugiej. Dzieci w tym wieku uwielbiają oglądać swoje odbicie w lusterkach. Od 6. miesiąca życia większość maluchów zaczyna samodzielnie siadać.
Interaktywna zabawka „Ufo” dla niemowląt, które zaczynają interesować się guzikami na ubraniach, próbują je złapać i pociągnąć. To doskonała zabawka stworzona do rozwijania podstawowych zdolności motorycznych. Popychając i ciągnąc elementy, Ufo emituje zabawne dźwięki, które pozwalają dziecku zrozumieć związek między dotykiem a reakcją. 10 opcji zabawy palcami, które będą istotne aż do skończenia 12 miesiąca życia, kiedy to umiejętność ’pęsety’ – brania małych przedmiotów opuszkami palców – będzie w pełni wykształcona. Podczas zabawy tą zabawką dziecko może okręcać, ciągnąć, pchać, naciskać, obracać, chwytać, bić, sterować, prowadzić, wydobywać dźwięki.
Lustrzana kula „Magiczne odbicia” przeznaczona jest dla dzieci, które szczególnie lubią obserwować siebie w lusterkach i innych odblaskowych przedmiotach. Kulę można przymocować do krzesełka, stolika do karmienia, a także innych łatwo dostępnych miejsc dla dziecka, aby je zainteresować. Podczas podróży samochodem przyczep zabawkę do okna. Dziecko będzie mogło oglądać swoje odbicie i zmieniające się obrazy, więc podróż nie będzie się dłużyć. Kula nadaje się do zabawy również w pozycji leżenia na brzuchu. Przyssawka na spodzie zabawki idealnie nadaje się do przyczepienia jej do dowolnej płaskiej powierzchni.
Siódmy miesiąc
Siedmiomiesięczne dzieci stają się coraz bardziej aktywne w mowie, zaczynają dość wyraźnie wymawiać sylaby, powtarzając je kilka razy z rzędu. Słysząc dźwięki, rozróżniają głośność i wysokość tonu. W tym wieku dzieci szczególnie lubią bawić się zabawkami, które wydają dźwięki.
Trąbka stymulująca aparat mowy „Pierwsze słowa” sprzyja rozwojowi języka, pomoże zamienić gaworzenie dziecka w pierwsze słowa. Dwustronny gwizdek-trąbka podczas zabawy stymuluje rozwój mięśni aparatu mowy i pomaga dziecku przygotować się do wypowiadania pierwszych słów. Zabawka swoim kształtem przypomina dobrze znany dziecięcy kubek-niekapek. Trąbka z dwoma uchwytami rozwija umiejętności chwytania i pomaga rozwijać mięśnie ustno-językowe podczas zabawy. Początkowo maluchy mogą tylko wdmuchać powietrze, ale ciekawość i ćwiczenia pomogą im nauczyć się lepiej kontrolować mięśnie języka i stopniowo przybliżą do wypowiedzenia słów „ma-ma” i „ta-ta”. Zabawka jest łatwa w czyszczeniu: odbudowę trąbki można zdjąć, umyć i zdezynfekować przed i po zabawie.
Ósmy miesiąc
Ponieważ większość zdolności motorycznych wzmacnia się, w ósmym miesiącu życia dziecko zaczyna pełzać po domu i kierowane ciekawością podróżuje, dokąd chce. W tym wieku maluchy zaczynają bawić się celowo, czołgają się i raczkują w kierunku interesujących je obiektów. 8-miesięczne dzieci łatwiej i dokładniej chwytają przedmioty i zabawki, ich palce są zaangażowane w te czynności.
Ruchoma zabawka lew „Złap, jeśli potrafisz” na czas, gdy dziecko zaczyna pełzać i raczkować. Zabawka ucieka i chce zostać złapana. Naciskając na grzbiet lwa, zaczyna się on poruszać, zachęcając w ten sposób dziecko do raczkowania lub pełzania za nim i złapania go. Miękka zabawka jest przyjemna w dotyku i ciekawa do odkrywania. Po pierwszych urodzinach, dziecko uczy się samodzielnie chwytać kółko i bawić się zabawką, bez pomocy rodziców.
Seria zabawek edukacyjnych dla niemowląt „Brain Builders” to wspaniały prezent na przyjęcie baby shower lub odwiedziny u maleństwa.
Co jest takiego wyjątkowego w zabawkach dla niemowląt „Brain Builders”?
Zabawki dla niemowląt „Brain Builders” są bestsellerami w Japonii. Niektóre serie są nieprzerwanie produkowane od ponad 40 lat. Te edukacyjne zabawki dla niemowląt są wykonane z wysokiej jakości materiałów, są bezpieczne, nie zawierają BPA i ftalanów. Zabawki dla niemowląt „Brain Builders” są oryginalne, certyfikowane i oznaczone znakiem CE zgodnie z wymogami jakości UE.
Przeczytaj więcej o firmie „People toy company”, która produkuje „zabawki Brain Builders” tutaj.
Ciągle poszerzając naszą ofertę, przede wszystkim staramy się oferować dzieciom i rodzinom ciekawe i oryginalne zabawki oraz produkty, które odkryliśmy właśnie w Japonii. Skoncentrowanie się na Japonii i japońskich produktach – to największy wyróżnik naszej marki. Ponadto, cieszymy się, że marka “Japoko” jest kojarzona bezpośrednio z wysoką jakością, innowacją i wyjątkowością.
Skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy i doradzimy:
– tel. 609 713 467 (Pracujemy w godzinach 9:00-17:00 w dni robocze) albo
– wyślij nam e-mail na adres partnerstwo@japoko.pl (Odpowiemy tak szybko, jak jest to możliwe po otrzymaniu Twojego zgłoszenia)