Korzyści płynące z „LaQ“
DZIECI UCZĄ SIĘ PORZEZ ZABAWĘ I JEST TO WAŻNA CZĘŚĆ ICH ROZWOJU
Chociaż ostatnio wiele uwagi poświęca się edukacji STEM (nauki ścisłe, technologia, inżynieria, matematyka), coraz więcej osób dostrzega także znaczenie zajęć artystycznych (przejście z STEM na STEAM) w rozwijaniu kreatywności, która toruje drogę dla innowacji.
ROZWÓJ LEWEJ I PRAWEJ PÓŁKUL MÓZGU
„LaQ“ na różne sposoby przyczynia się do rozwoju lewej i prawej półkuli mózgu:
KREATYWNOŚĆ I SWOBODA WYRAŻANIA SIEBIE:
- gra jest nieograniczona. Dzieci mogą zacząć od prostych modeli i dowolnie łączyć je ze sobą na tyle, na ile pozwala im wyobraźnia;
- kreatywna zabawa nie ogranicza się do konstruowania: modele są bardzo mocne i mogą być używane podczas innych zabaw dzieci;
- Paleta 12 kolorów rozwija percepcję kolorów. Kiedy brakuje części, dziecko jest zachęcane do zmiany jednego koloru na inny i szukania kombinacji kolorów podczas tworzenia wzoru.
UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE:
- Dzielenie się detalami „LaQ“ uczy dzieci komunikowania, rozwija umiejętności językowe i stymuluje rozwój społeczny. Pracując w zespole, dzieci mogą współtworzyć i konstruować skomplikowane konstrukcje przy użyciu kreatywności, wyobraźni i logicznego myślenia;
- Dzieci często uczą się od siebie i badają sposoby konstruowania nowych modeli;
UMIEJĘTNOŚĆ LOGICZNEGO MYŚLENIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW:
- „LaQ“ rozwija zdolności przestrzenne, umiejętności rozwiązywania problemów i logiczne myślenie. Dzieci muszą zdecydować, jaki kolor wybrać, gdzie, jak i jakich części użyć, aby stworzyć obiekt, który chcą;
- dzieci uczą się coraz bardziej skomplikowanych technik konstrukcyjnych. Od prostej płaskiej konstrukcji szybko przechodzą do kształtów wygiętych oraz trójwymiarowych kształtów geometrycznych;
- uczenie się na podstawie schematów konstrukcyjnych 3D rozwija świadomość przestrzeni i umiejętności inżynieryjne. Później dzieci często rozszerzają modele, zmieniając ich części zgodnie z własną fantazją;
UMIEJĘTNOŚCI KONCENTRACJI I UTRZYMANIA UWAGI:
- Detale „LaQ“ zabawnie klikają podczas konstruowania. Kliknięcia te pomagają dziecku zrozumieć, że części się połączyły;
- Kliknięcia także zachęcają dzieci do kontynuowania konstruowania. Wiele osób porównuje to uczucie do pękania folii bąbelkowej – klikanie podczas zabawy dostarcza ciągłą przyjemność;
- Tworząc modele od prostych schematów po złożone konstrukcje, dzieci uczą się koncentracji i wytrwałości;
UMIEJĘTNOŚCI MOTORYCZNE I ZWINNOŚĆ:
- Umiejętności motoryczne potrzebne do połączenia części zwykle rozwijają się w wieku 4 lat. Kliknięcia podczas konstruowania zachęcają młodsze dzieci do kształcenia swojej zręczności. Zaobserwowano, że „LaQ” przyspiesza rozwój umiejętności motorycznych u dzieci.
- Tworzenie bardziej skomplikowanych modeli 3D często wymaga połączenia kilku grup detali, co również rozwija zdolności motoryczne dziecka.
Skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy i doradzimy:
– tel. +48 22 153 0441 (Pracujemy w godzinach 9:00-17:00 w dni robocze) albo
– wyślij nam e-mail na adres partnerstwo@japoko.pl (Odpowiemy tak szybko, jak jest to możliwe po otrzymaniu Twojego zgłoszenia)