Jak „LaQ” przyczynia się do rozwoju mózgu
„LAQ“ TO ZMIANA TREŚCI W GRACH DLA DZIECI
Nasi przodkowie ewoluowali przez ponad 200 000 lat i dzięki wykorzystaniu pięciu zmysłów dali początek naszej cywilizacji. Jako potomkowie tej cywilizacji wykorzystujemy nasze pięć zmysłów, aby doświadczać ludzkich emocji oraz poznawać wartości i zasady moralne.
Ostatnie badania naukowe wykazały, że szybki postęp w technologii informacyjnej (IT) wymaga więcej wysiłku od ludzkiego mózgu, aby przenieść informację na zupełnie nowy poziom. Ten nowy poziom zarządzania informacją, szczególnie dotyczy stymulacji wzrokowej, która wcześniej nie była tak powszechna w działalności człowieka.
Według producenta „LaQ”, dzisiejsze problemy społeczne wskazują, że ludzie fizycznie nie są w stanie przystosować się do niezmiernie szybkich zmian technologicznych. Właśnie dlatego „LaQ” jest stworzony w taki sposób, aby najmłodsi, od pierwszego dnia mogli się uczyć lepiej dostosowywać do wciąż trwającego rozwoju technologii informatycznych i zmieniającego środowiska.
KONSTRUOWANIE „LAQ“ PRZEZ PRYZMAT NAUK O FUNKCJONOWANIU MÓZGU
Według naukowców konstruowanie „LaQ” wspomaga rozwój mózgu dzieci poprzez stymulowanie obszarów asocjacyjnych kory mózgowej, które przekazują informacje o kolorach i kształtach, także odcinki kory mózgowej związane z percepcją przestrzenną oraz motoryką, które wpływają na rozwój zdolności dziecka i koordynację ruchową.
Profesor uniwersytetu w Nihon, doktor nauk medycznych Akio Mori
Podczas gry z „LaQ” informacje o kształtach i kolorach są wysyłane do przodomózgowia, gdzie podejmowane są decyzje, jakie kroki są potrzebne, aby wyobrazić sobie lub stworzyć kształt, który jeszcze nie istnieje.
Badania mózgu dzieci podczas zabawy z „LaQ”, ukazały, że zarówno lewa, jak i prawa półkula stają się niezwykle aktywne. „LaQ” jest zalecana jako idealna zabawka, która wspomaga w rozwoju mózgu dzieci. Jest to również idealny sposób na budowanie komunikacji między dziećmi i rodzicami, poprzez dzielenie się pomysłami na temat tego, co i jak skonstruować.
Podczas zabawy z kolorowymi detalami „LaQ” proces dopasowywania kolorów stymuluje prawą półkulę, odpowiedzialną za intuicyjne myślenie dziecka.
Konstruując modele „LaQ” występuje skupienie, matematyczne i logiczne myślenie, co stymuluje lewą półkulę, która jest odpowiedzialna za zdolności językowe dziecka.
Zdjęcia u góry pokazują aktywność mózgu ośmioletniego chłopca w spoczynku oraz podczas zabawy z konstruktorem „LaQ“. Czerwone obszary wskazują, gdzie aktywność mózgu jest najwyższa. Nasze badania dowodzą, że mózg dzieci podczas zabawy z „LaQ“ jest stymulowany zarówno po lewej, jak i po prawej stronie.
Strona internetowa uniwersytetu w Nihon – http://www.nihon-u.ac.jp
Yutaka Nakano, dyrektor i nauczyciel matematyki w szkole podstawowej „Jiyuunomori Gakuen”
Aby upewnić się, że jest możliwe skonstruowanie zamkniętej formy za pomocą detali „LaQ”, najpierw stworzyłem model zamkniętej formy. Po obejrzeniu podstawowych trójkątnych detali i łączników „LaQ” z 120 stopniowym rozwarciem pomyślałem, że to jest możliwe.
„LaQ” jest ciekawą zabawką do konstruowania, ponieważ jest niezwykle prosta: ma tylko 7 rodzajów detali, które można łączyć w nieograniczoną liczbę kształtów i konstrukcji. Podczas zabawy z „LaQ” umysł dziecka zostaje przepełniony nowymi pomysłami, pgdyż dziecko wykorzystuje swoją wyobraźnię i sprawność umysłową do tworzenia różnorodnych konstrukcji.
Klocki konstrukcyjne „LaQ” dają dzieciom ogromną satysfakcję, ponieważ dzieci mogą nie tylko wyobrazić sobie swoją zabawkę, ale również ją stworzyć i bawić się nią.
W szkołe „Jiyuunomori Gakuen“ działa wyjątkowy klub badań szkieletu, w którym bada się szkielety różnych zwierząt i ich ekosystemów. Uczniowie w klubie mogą wypróbować swoje siły w budowie szkieletów z „LaQ”. Uczniowie byli w stanie nie tylko stworzyć trójwymiarową strukturę kości, ale także skonstruowali wygięte rogi używając „smart” detali. Kolejnym ich projektem jest zbudowanie jeszcze bardziej skomplikowanego modelu z detali „LaQ”.
Strona internetowa „Jiyuunomori Gakuen“ – http://www.jiyunomori.ac.jp
Skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy i doradzimy:
– tel. +48 22 153 0441 (Pracujemy w godzinach 9:00-17:00 w dni robocze) albo
– wyślij nam e-mail na adres partnerstwo@japoko.pl (Odpowiemy tak szybko, jak jest to możliwe po otrzymaniu Twojego zgłoszenia)